Amikor a szakszerű irodatakarítás mellett a bizalom is fontos! Takarító cégünk alappillérei:

1

Szakértelem

A takarító szakmában eltöltött 10 év tapasztalatát egészítjük ki, folyamatosan a legkorszerűbb technológiák, s a legmodernebb tisztítószerek alkalmazásával. Ilyen a kompromisszum mentes száraz szőnyegtisztítás, és a fertőtlenítő gőztisztítás...

2

Bizalom

Számunkra fontos a belső biztonság. Önmagára és munkájára igényes takarító munkatársaink erkölcsi bizonyítvánnyal rendelkeznek, mely mellett a takarító cégünk belső Etikai kódexének betartását is fontosnak tartjuk.

3

Törvényes működés

Ha minket választ nem érik meglepetések, emellett nagy hangsúlyt fektetünk az Európai Uniós szabályok betartására. Mint például: ÁNTSZ engedélyek, biztonsági adatlapok beszerzésére, orvosi alkalmassági vizsgálat meglétére...

Hogyan tartsuk irodánkat tisztán?

Iroda takarítás ötletekSajnos manapság a feszített időbeosztások miatt egyre nehezebb időt szakítani arra hogy tisztán tartsuk otthonunkat, autónkat. Ez még inkább igaz egy irodai környezetre ahol az irodai munka során képződő papír és egyéb hulladékok gyorsan felhalmozódnak. A rend és tisztaságot szerető irodai munkatársak azon törekvése hogy irodájukat tisztán tartsák több egyszerű dolog betartásával elősegíthető. Ilyen apró dolgok közé tartozik az irataink rendszerezése asztalunkon, az iróasztalokon a személyes tárgyak számának csökkentése, a polcokon levő tárgyak rendezése és nem utolsó sorban az irodai munkatérben az étkezés, nassolás, kávézás visszaszorítása. Végezetül azok akik kisérletet tesznek ezen technikák alkalmazására szembesülhetnek azzal hogy az állandó minőséget igazán egy megbízható takarító cég teljesítheti. Hiszen munkatársaink rendre tanítása komoly kihivás elé állíthat minket. De nézzük is milyen nehézségekbe ütközhetünk irodánk tisztán tartása során.

Az irodai környezet tisztaságának fontossága

A tiszta iroda fenntartása azt hiszem kijelenthetjük hogy kulcsfontosságú mind egy új és egy nagy múlttal rendelkező cég számára egyaránt. Tisztán tartva irodánkat időt spórolunk meg, és cégünkről is nagyban meghatározó képet alkot irodánk állapota. Ügyfeleink számára visszatetsző lehet ha nem szánunk kellő időt és energiát irodánk tisztán tartásához, illetve a megfelelő irodatakarítás megválasztására.

Irataink rendszerezése asztalunkon

Az iroda takarítása a munkatársak között mondhatjuk hogy nem túl népszerű feladat. Néha időbe telik annak a felismerése hogy szükség van egy jól szervezett irodatakarításra és a rendeltenség valószínűleg már akkora hogy rendbetétele szinte már lehetetlennek tűnik. Az egyik legyegyszerűbb módja hogy csökkentsük a stresszt és a takarítással töltött órák számát a megfelelő papír kezelés, rendszer kialakítása asztalunkon. Általában egy jó irodai papír kezelő rendszer több fiókból áll, és tartalmaz egy bejövő fiókot az új munkák iratainak tárolására, egy jelenlegi projekt-ek részt esetleg ketté osztva a függő tételekkel. Akik szívükön viselik a dokumentumaik állapotát bevethetnek még irattartó szekrényeket is illetve egyéb iratrendező dobozt. A rend és a tisztaság többnyire együtt jelenlévő fogalmak. Amíg egy effektív iratrendező rendszer kialakítása némi időt vesz igénybe, nélkülözhetettlen része az irodai tisztaság eléréséhez.

Személyes tárgyak számának limitálása az asztalon

A tiszta irodai környezet fenntartásához az asztalunkon tartott személyes tárgyaink felett is ellenörzést kell tartanunk. A legtöbb esetben mondhatni elég népszerűtlen feladat a rend kialakítása az iróasztalokon. Sok kollegánk nem lesz hajlandó megvállni személyes "bazárjától" erre készüljünk fel. Egyes kutatók szerint a 3 vagy több kép, tárgy már komolyan el tudja vonni figyelmünket. Az irodai rend és tisztaság fokozása érdekében minden fölösleges tárgyat tegyünk el asztalunkról ezzel is megkönnyítve a takarítást és a rend kialakítását. A személyes dolgoknak leginkább otthonunkban van a legjobb helye.

Polcok, könyvek

Az irodatakarítás napi rutinjához hozzá tartozik a polcokon fellelhető szakmai irodalom takarítása, portalanítása. Az adott iparágtól függően ezek a szakkönyvek relatíve gyorsan elavulttá válhatnak köszönhetően rohanó világunknak. Ha elavult akkor haszontalan, és ennél fogva csak a helyet foglalja és a port gyűjti, természetesen az esztétikai jelentőségétől eltekintve. Amikor irodánkat takarítjuk a munkatársaink feladata hogy a haszontalan könyvek, kiadványok felett döntsünk szanáljuk a már nem naprakész darabokat. Ajándékozzuk azoknak akik korábban még nem olvasták, vagy adományozzuk el. Az optimális eredmény elérése végett ezt a népszerűtlen feladatot is célszerű időnként beütemezni.

Étel tároló dobozok

Az étel tárolására szolgáló műanyag dobozok, gyorséttermek tároló dobozai könnyedén fel tudnak szaporodni irodai konyhánkban. Ezek idővel nem csak csúnyák és büdösek tudnak lenni de sok esetben egészségtelenek is. Az elfoglalt munkatársak időnként elfeledkeznek ezen edényeik szemetesbe dobásáról és ehelyett az iroda konyha részének takarítását végzők feladata és felelőssége ezen egészségtelen dobozok száműzése a szemetesbe.

Nassolás és ebéd az iróasztal mellett

Mielött elfogyasztaná ebédjét a billenytűzet fölött olvassa el egy külföldi kutatás eredményét mely szerint az átlagos íróasztal 400 szor több baktériumot tartalmaz mint egy WC-ülőke!  Az utolsó alkalom óta amikor letörölte az íróasztalát és kirázta a morzsát a billentyűzetéből mennyi idő telt is el? … lehet hogy egy év is eltelt? Közben rengeteg apró élemiszer darabka hullott a billenytűzetbe, szóródhatott az iróasztal eldugottabb részeibe, és hullott az asztala alá miközben íróasztalánál fogyasztotta el kedvenc ételét. Könnyen belátható hogy az élelmiszereknek a konyában a helye és lehetőség szerint ott is fogyasszuk el. Ezáltal munkakörnyezetünk egészségesebb, tisztább marad.

Koszos iroda takarításaElindul a hűtő, szalmonella fertőzés

Az Ön irodájában kinek a feladata a hűtők tisztán tartása? Sokszor előfordul hogy nincs gazdája a hűtőnek. Kevesen figyelnek arra hogy a hűtőben hagyott lejárt élelmiszerek mekkora veszélyt jelentenek. A kellemetlen szagok amik a konyhában terjengenek csak a felszíne a problémáknak nem beszélve a hemzsegő baktériumoktól és a komoly veszélyt jelentő szalmonella járványról. Ezért mindenképpen felelőst kell kinevezni a hűtők tisztán tartására akik egy türelmi idő után a gazdátlan élelmiszereket száműzhetik a hűtőből.

Önkéntes takarító

Egyes esetekben kisebb vállalkozások vagy szervezetek nem engedhetik meg maguknak egy takarító cég bevonását a takarításba és a munkatársak közül kerül elő egy "önkéntes" takarító. Az ilyen önkéntes munkát nagyra kell becsülni és tisztelettel kell fogadni, hiszen közös érdeke a cégnek a tiszta iroda fentartása. A munkatársnak megfelelő időt kell hagyni munkájának végzésére és a munkaadónak érdemes egy év végi bónusszal vagy értékes ajándékkal jutalmaznia a tisztaságért tett erőfeszítéseket.

Takarító cég megbízása irodatakarítási feladatokra

Végezetül akiknek nincs elég idejük és idegzetük irodájuk tisztán tartására takarítócéget bízhat meg irodájának takarítására. Iroda takarítás történhet minden munkanapon, heti, havi rendszerességgel. Időnként célszerű nagytakarításokat is beütemezni a nehezen hozzáférhető helyek takarítására, ablaktisztításhoz és a szőnyegek, járólapok tisztán tartása végett.

Egy megbízható takarítócég bevonása több előnnyel is járhat hiszen egy sor olyan tehertől mentesíti az iroda managementjét amit fent nem is említettünk mint pld. területenként ÁNTSZ engedélyt kér a tisztítószerekre, így akár komoly ellenőrzést úszhat meg az iroda, kockázat értékelést kér a felhasznált tisztítószerekre, biztosítással rendelkezik mely az esetleges káresemény bekövetkezésekor mentesíti a fizetés alól így zökkenőmentesebb a késöbbi együttműködés, biztonsági adatlapot tart a takarító helyiségben mellyel egy bekövetkező baleset során azonnal eldönthető a beavatkozás jellege és így tovább.

Irodatakarítás során időről-időre az irodavezetőnek érdemes a munka hatékonyságát értékelni az optimális eredmény biztosítása végett. Az iroda managementnek szintet kell kitűzni maguk elé mely elvásárokat a takarítócégnek biztosítania kell a takarítás során.

Van még egyébb ötlete irodájának tisztán tartásához? Ossza meg velünk.

Copyright © 2017 Elite 2002 Bt. All rights reserved / Minden jog fenntartva.